"Ο
άνθρωπος λοιπόν που γράφει, όταν είναι γυναίκα, ανοίγει μια πελώρια τσάντα, απ΄
όπου βγάζει ,…., πλυντήρια, κατσαρόλες, έπιπλα, σφουγγαρόπανα, εσώρουχα, τις μυρωδιές
από τα εξαίσια ή από τα καμένα της φαγητά, τη λιβιδιακή της σχέση με το υπαρκτό
ή ανύπαρκτο μωρό της, τις ερωτικές της σχέσεις όλες αδιαίρετα αλλά και κάθε μια
ξεχωριστά , τις προηγούμενες γυναίκες της οικογένειάς της άλλες γριές και άλλες
πεθαμένες , τον πατέρα και τα αδέρφια, τα΄ αρσενικά και τα θηλυκά της πρότυπα όπως
κατά περιόδους διαμορφώνονται , τους φίλους γυναίκες άνδρες ή ομοφυλόφιλους που
έχουν φύγει ή μείνει στη ζωή της, την ένταξή της και την αποχώρηση από κόμματα
ή ομάδες, -και για να κλείσει ο κύκλος ξαναβγάζει πλυντήρια, σφουγγαρόπανα, έπιπλα,
κλειδιά, γυαλιά του ήλιου κλπ. Μέσα απ΄ αυτόν τον τοκετό της τσάντας θα υπάρξει
η ιστορία , μέσα από τη δική της βουβή, ανυπόληπτη συχνά και ιδιόρυθμη ταξική
πάλη με το περιβάλλον θα φιλτραριστεί η πάλη των τάξεων, ο κίνδυνος της εξουσίας, κι άλλα. Μέσα από τον έρωτα , ή για να το πούμε πιο καλά, μέσα από την ήττα της
αγάπης. Η ομολογία αυτής της ήττας είναι σταθερός σχεδόν τόπος στη λογοτεχνία
των γυναικών. Δύσκολα υπάρχει αυτό που λέμε «νίκη» ή «εξουσία» σ΄ ένα μη
στρατευμένο γυναικείο κείμενο."
(
απόσπασμα από το κείμενο «Η γυναικεία γραφή και η καταραμένη Πανδώρα»,
περιοδικό «Λέξη» τχ 15 )
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.