Επιχειρ
Επιχειρήσαμε να φανταστούμε την ανάμνηση της πρώτης φοράς σε ένα καινούριο σχολείο. Προέκυψε ένα ενδιαφέρον παιχνίδι με την πραγματικότητα και βγήκαν στην επιφάνεια επιθυμίες, άγχη, φάλτσες μνήμες και ίσως η ενδόμυχη εικόνα μας για την σχολική εμπειρία.
Η καλύτερη μέρα
Την πρώτη μέρα ήμουν χαρούμενος. Θα γνώριζα πολλούς φίλους θα παίζαμε στα διαλειμματα και θα διασκεδάζαμε συνέχεια. Πήγαμε στο σχολείο με την καλύτερή μου φίλη την Τάνια, που ήμασταν φίλοι από το προηγούμενο σχολείο. Όταν πηγαίναμε προς το σχολείο έβρεχε όχι νερό αλλά μετεωρίτες και ένας μεγάλος μετεωρίτης χτύπησε το σχολείο και το κατέστρεψε. Γυρίσαμε χαρούμενοι σπίτι. Ήταν η καλύτερη μέρα. Χρήστος Τιἀκας
Αξέχαστη μέρα
Ήταν 24 Οκτωβρίου 2000, έτσι νομίζω. Είχα πάει στη Γερμανία σε μια πόλη που τη λέγανε …δε θυμάμαι! Απ’ το σχολείο θυμάμαι λίγα πράγματα, τα πιο σημαντικά. Ήταν ένα τετραώροφο κτήριο με μπλε και κόκκινο χρώμα στους τοίχους και τα ταβάνια, παρδαλό με άλλα λόγια. Τα έντονα χρώματα ήταν για να ανοίγουν την όρεξη για μάθημα , αλλά σε μένα δεν έπιανε το κόλπο. Υπήρχαν 384,1 παιδιά στο σχολείο. Το 0,1 το λέω έτσι, γιατί δεν ήθελε ένα παιδί να πάει σχολείο και το έβαλα στο περίπου. Πήγα στην τάξη μου, ήταν ένας καθηγητής. Μπήκα μέσα, κάθισα σ’ ένα άδειο θρανίο, ήμασταν συνολικά 26 ή 27 παιδιά, γιατί τελικά το 0,1 που δεν ήθελε να πάει σχολείο ήταν στη δική μας τάξη. Το όνομα του καθηγητή ήταν… Μπαμπακάρης; Παράξενο! Κάθισα στο θρανίο και κάναμε φυσιολογικά –μακάρι- μάθημα … Παναγιώτης Τάσιου
Ήταν 24 Οκτωβρίου 2000, έτσι νομίζω. Είχα πάει στη Γερμανία σε μια πόλη που τη λέγανε …δε θυμάμαι! Απ’ το σχολείο θυμάμαι λίγα πράγματα, τα πιο σημαντικά. Ήταν ένα τετραώροφο κτήριο με μπλε και κόκκινο χρώμα στους τοίχους και τα ταβάνια, παρδαλό με άλλα λόγια. Τα έντονα χρώματα ήταν για να ανοίγουν την όρεξη για μάθημα , αλλά σε μένα δεν έπιανε το κόλπο. Υπήρχαν 384,1 παιδιά στο σχολείο. Το 0,1 το λέω έτσι, γιατί δεν ήθελε ένα παιδί να πάει σχολείο και το έβαλα στο περίπου. Πήγα στην τάξη μου, ήταν ένας καθηγητής. Μπήκα μέσα, κάθισα σ’ ένα άδειο θρανίο, ήμασταν συνολικά 26 ή 27 παιδιά, γιατί τελικά το 0,1 που δεν ήθελε να πάει σχολείο ήταν στη δική μας τάξη. Το όνομα του καθηγητή ήταν… Μπαμπακάρης; Παράξενο! Κάθισα στο θρανίο και κάναμε φυσιολογικά –μακάρι- μάθημα … Παναγιώτης Τάσιου
Πρώτη φορά στο
σχολείο
Είμαστε πια στη Γερμανία. Πηγαίνω στο σχολείο με τα πόδια γιατί είναι κοντά στο σπίτι μου. Την πρώτη μέρα έρχεται κι ο μπαμπάς μαζί μου. φτάνουμε εκεί, εμένα μου χτυπάει η καρδιά μου. Λέω από μέσα μου, τι θα κάνω; Κρατάω το χέρι του μπαμπά, μπαίνουμε στην αυλή, που είναι μεγάλη με δέντρα και λουλούδια, μου φαίνεται ωραία. Κοιτάω το σχολείο είναι πολύ μεγάλο. Λέω στο μπαμπά μου «φοβάμαι, τι θα κάνω;». Μου λέει «μη φοβάσαι, τώρα θα πάμε στο διευθυντή για να βρούμε την τάξη σου.» Ούτε μια στιγμή δεν αφήνω το χέρι του μπαμπά. Δε φαίνεται κανένα παιδί. Ο μπαμπάς μού λέει τα παιδιά θα είναι στο μάθημα. Προχωρούμε σ’ έναν διάδρομο κι έρχεται ένας άνδρας ψηλός με άσπρα μαλλιά και γυαλιά. Μου φαίνεται αυστηρός. Αυτός θα είναι ο διευθυντής σκέφτομαι. «Γεια σας, αυτό είναι το καινούριο παιδί;» μας λέει. Μου χαμογελάει. Η τάξη σου λέει είναι το Γ2 , ελάτε να πάμε. Τζενσέλ Τσιριγκάν
Είμαστε πια στη Γερμανία. Πηγαίνω στο σχολείο με τα πόδια γιατί είναι κοντά στο σπίτι μου. Την πρώτη μέρα έρχεται κι ο μπαμπάς μαζί μου. φτάνουμε εκεί, εμένα μου χτυπάει η καρδιά μου. Λέω από μέσα μου, τι θα κάνω; Κρατάω το χέρι του μπαμπά, μπαίνουμε στην αυλή, που είναι μεγάλη με δέντρα και λουλούδια, μου φαίνεται ωραία. Κοιτάω το σχολείο είναι πολύ μεγάλο. Λέω στο μπαμπά μου «φοβάμαι, τι θα κάνω;». Μου λέει «μη φοβάσαι, τώρα θα πάμε στο διευθυντή για να βρούμε την τάξη σου.» Ούτε μια στιγμή δεν αφήνω το χέρι του μπαμπά. Δε φαίνεται κανένα παιδί. Ο μπαμπάς μού λέει τα παιδιά θα είναι στο μάθημα. Προχωρούμε σ’ έναν διάδρομο κι έρχεται ένας άνδρας ψηλός με άσπρα μαλλιά και γυαλιά. Μου φαίνεται αυστηρός. Αυτός θα είναι ο διευθυντής σκέφτομαι. «Γεια σας, αυτό είναι το καινούριο παιδί;» μας λέει. Μου χαμογελάει. Η τάξη σου λέει είναι το Γ2 , ελάτε να πάμε. Τζενσέλ Τσιριγκάν
Κάτι έγινε λάθος
Βλέπω μια θάλασσα από παιδιά να τριγυρνάει σ’ όλη την αυλή. Κάποια είναι στην ηλικία μου, άλλα μεγαλύτερα κι αυτό δεν μου αρέσει καθόλου. Είναι κι ο φίλος μου ο Βρασίδας εκεί. Μετά από λίγη ώρα βγαίνει ο διευθυντής του σχολείου με έναν παππού που φοράει μαύρα ρούχα. Θα πρέπει να είναι φτωχός, γιατί έχει μια πολύ μακριά γενειάδα. Κρατάει ένα βιβλίο και λέει κάτι ακαταλαβίστικα. Ελληνικά πρέπει να ’ναι, αλλά δε βγάζω νόημα. Βρέχει ένα φυτό και μας πιτσιλάει. Πιτσίλισε το πουκάμισό μου! Θα του ’δειχνα εγώ, αλλά είχε κόσμο και ντρεπόμουν. Μπαίνουμε σε μια αίθουσα. Σε λίγο έρχεται μια νεαρή γυναίκα. Είναι λεπτή, ψηλή και όμορφη με ξανθά μαλλιά και γαλανά μάτια. Μας λέει ότι θα είναι μαζί μας όλη τη χρονιά. Καλό αυτό! Παίζουμε ένα παιχνίδι για να γνωριστούμε. Εκεί ήταν που άρχισα να απογοητεύομαι. Μετά από κάτι ώρες που μου φάνηκαν σαν αιώνες χτυπάει το κουδούνι για να φύγουμε. Στο δρόμο για το σπίτι θυμάμαι την μαμά που μου είπε «θα είναι ωραία στο σχολείο!». Τότε κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Μήπως ήταν άλλο πράγμα το σχολείο και άλλο αυτό που πήγα; Και η πινακίδα που έγραφε Δημοτικό; Τέλος πάντων μπερδεύτηκα, αλλά δε μου το βγάζεις απ’ το μυαλό ότι κάτι πρέπει να έγινε λάθος. Παύλος Φυλλαρίδης
Βλέπω μια θάλασσα από παιδιά να τριγυρνάει σ’ όλη την αυλή. Κάποια είναι στην ηλικία μου, άλλα μεγαλύτερα κι αυτό δεν μου αρέσει καθόλου. Είναι κι ο φίλος μου ο Βρασίδας εκεί. Μετά από λίγη ώρα βγαίνει ο διευθυντής του σχολείου με έναν παππού που φοράει μαύρα ρούχα. Θα πρέπει να είναι φτωχός, γιατί έχει μια πολύ μακριά γενειάδα. Κρατάει ένα βιβλίο και λέει κάτι ακαταλαβίστικα. Ελληνικά πρέπει να ’ναι, αλλά δε βγάζω νόημα. Βρέχει ένα φυτό και μας πιτσιλάει. Πιτσίλισε το πουκάμισό μου! Θα του ’δειχνα εγώ, αλλά είχε κόσμο και ντρεπόμουν. Μπαίνουμε σε μια αίθουσα. Σε λίγο έρχεται μια νεαρή γυναίκα. Είναι λεπτή, ψηλή και όμορφη με ξανθά μαλλιά και γαλανά μάτια. Μας λέει ότι θα είναι μαζί μας όλη τη χρονιά. Καλό αυτό! Παίζουμε ένα παιχνίδι για να γνωριστούμε. Εκεί ήταν που άρχισα να απογοητεύομαι. Μετά από κάτι ώρες που μου φάνηκαν σαν αιώνες χτυπάει το κουδούνι για να φύγουμε. Στο δρόμο για το σπίτι θυμάμαι την μαμά που μου είπε «θα είναι ωραία στο σχολείο!». Τότε κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Μήπως ήταν άλλο πράγμα το σχολείο και άλλο αυτό που πήγα; Και η πινακίδα που έγραφε Δημοτικό; Τέλος πάντων μπερδεύτηκα, αλλά δε μου το βγάζεις απ’ το μυαλό ότι κάτι πρέπει να έγινε λάθος. Παύλος Φυλλαρίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.